Vind de slimste manier van reizen voor jou

Overslaan, laat mij alle slimme opties zien

Navigatie naar alternatief reisgedrag

Met de gedragscampagne ‘Verkeersverwachtingen’ worden automobilisten gestimuleerd om uit de auto te stappen en te kiezen voor alternatieve reisopties of om thuis te werken. Bij iedere doelgroep is bekeken welke reisoptie het meest ‘veranderbaar’ is. Check met deze tool welke opties het meest geschikt is voor de afzonderlijke doelgroepen.

Stap 1:

Kies één doelgroep:

Op de hoogte blijven van de campagne? Mail ons op info@verkeersverwachtingen.nl

Gedragspotentie

De potentie voor verandering op het gedragsdoel van
Forenzen + Thuis / hybride werken is erg groot.

Mede door de corona pandemie heeft een groot deel van de forenzen thuis/hybride werken al als mogelijk alternatief ervaren en is dit te koppelen aan belangrijke drijfveren van de forenzen.

Wil je weten op welke specifieke drijfveren en behoeften je moet inspelen en welke gedragstechnieken werken. Lees dan hier verder in onze gedragsstrategie.

Op de hoogte blijven van de campagne? Mail ons op info@verkeersverwachtingen.nl

Gedragspotentie

De potentie voor verandering op het gedragsdoel van Forenzen + Flexibel werken en buiten de spits reizen is laag.

Bij het stimuleren van dit doelgedrag zijn we afhankelijk of de werkgever de mogelijkheid biedt om flexibel te werken. Daarnaast gaat het om het veranderen van sterk gewoontegedrag, omdat werken van 9 tot 5 in onze maatschappij is ingeburgerd.

Wil je weten op welke specifieke drijfveren en behoeften je moet inspelen en welke gedragstechnieken werken. Lees dan hier verder in onze gedragsstrategie.

Op de hoogte blijven van de campagne? Mail ons op info@verkeersverwachtingen.nl

Gedragspotentie

De potentie voor verandering op het gedragsdoel van
Forenzen + Reizen met alternatief vervoersmiddel is gemiddeld.

Er is sprake van sterk gewoontegedrag: forenzen reizen vaak al jarenlang dagelijks met de auto naar het werk. Ondanks dat dit lastig te doorbreken is, is het met een aanpak waarin we de weerstanden van de forenzen wegnemen, wel mogelijk.

Wil je weten op welke specifieke drijfveren en behoeften je moet inspelen en welke gedragstechnieken werken. Lees dan hier verder in onze gedragsstrategie.

Op de hoogte blijven van de campagne? Mail ons op info@verkeersverwachtingen.nl

Gedragspotentie

De potentie voor verandering op het gedragsdoel van
Korte afstand reizigers + Buiten de spits reizen is groot.

Het gedrag heeft direct voordeel voor de doelgroep.

Wil je weten op welke specifieke drijfveren en behoeften je moet inspelen en welke gedragstechnieken werken. Lees dan hier verder in onze gedragsstrategie.

Op de hoogte blijven van de campagne? Mail ons op info@verkeersverwachtingen.nl

Gedragspotentie

De potentie voor verandering op het gedragsdoel van Korte afstand reizigers + Reizen met alternatief vervoersmiddel is groot.

Ondanks dat het vaak een gewoonte is om de auto te pakken, zijn fietsen en lopen op korte afstanden kansrijke alternatieven.

Wil je weten op welke specifieke drijfveren en behoeften je moet inspelen en welke gedragstechnieken werken. Lees dan hier verder in onze gedragsstrategie.

Op de hoogte blijven van de campagne? Mail ons op info@verkeersverwachtingen.nl

Gedragspotentie

De potentie voor verandering op het gedragsdoel van Recreanten + Buiten de spits reizen is groot.

Het gedrag heeft direct voordeel voor de doelgroep.

Wil je weten op welke specifieke drijfveren en behoeften je moet inspelen en welke gedragstechnieken werken. Lees dan hier verder in onze gedragsstrategie.

Op de hoogte blijven van de campagne? Mail ons op info@verkeersverwachtingen.nl

Gedragspotentie

De potentie voor verandering op het gedragsdoel van
Recreanten + Reizen met alternatief vervoersmiddel is gemiddeld.

Het is vaak een gewoonte om de auto te pakken, en zorgt de auto voor gemak, toch zijn er goede alternatieven.

Wil je weten op welke specifieke drijfveren en behoeften je moet inspelen en welke gedragstechnieken werken. Lees dan hier verder in onze gedragsstrategie.

Op de hoogte blijven van de campagne? Mail ons op info@verkeersverwachtingen.nl